Vanntrening gravide

Skrevet av: , publisert 14.12.2019

 

TID: Torsdager kl 13:10 - 13:55.

Ingen trening i vinterferien, sommerferien og helligdager. Løpende påmelding.

STED: Stavanger Sanitetsforening, Magnus Karlsonsgate 15, Stavanger (Tjensvoll). Link til kart her 

PRIS: Se her

INSTRUKTØR: Fysioterapeut Kjersti Lerang Rosnes

KONTAKT: kjersti@helse-fokus.no / mob: 98 65 10 72

Mister du treningstimer du har betalt for kan du ta igjen timene på andre vanntreningsgrupper som er for alle. Timene må tas igjen innen den perioden du har betalt for. Sjekk ut vår timeplan. Under timeplan står det beskrevet hvordan vi administrerer dette. 

 

Vanntrening for gravide er både for dere med plager og dere uten. Det er viktig å holde seg i form i svangerskapet og forebygge eventuelle plager! Siden noen har plager og andre ikke, en er på forskjellige stadier i svangerskapet og formen varierer fra person til person, legger vi vekt på at hver enkelt styrer tempoet selv. En regulerer selv tyngden av treningen ved å redusere eller øke tempoet på bevegelsene vi gjør. Noen kommer for å bevege seg rolig i vannet, mens andre vil oppnå en høyere treningseffekt.

Øvelsesprogrammet består av: Pusteøvelser, bekkenbevegelser, sirkulasjonsøvelser, styrkeøvelser, kondisjonstrening, strekke og rotasjonsøvelser, knipeøvelser, øvelser som stimulerer til bedre holdning og som virker positivt på puste mønsteret.

En kan trene i vann helt fram til fødselen så lengre fosterhinnenne er inntakte.

Lurer du på noe snakk med fysioterapeuten som har gruppen rett før treningen starter for å få råd eller send en mail til kjersti@helse-fokus.no

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OKDenne siden benytter cookies
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å bedre din brukeropplevelse. Ved å fortsette å bruke vårt nettsted samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler . Detaljer